Bent u een manager of coordinator in een zorgorganisatie? Partner in Balans biedt een mooie kans om uw organisatie te innoveren door uw personeel te ondersteunen met een wetenschappelijk gevalideerde interventie. In de Partner in Balans interventie worden zorgprofessionals opgeleid door de onderzoekers aan de Universiteit Maastricht in de concepten zelf-management, online ondersteuning en persoonsgerichte zorg. Onderzoek toont aan dat:
1. Zorgprofessionals rapporteren dat ze efficienter werken en een verrijkte relatie met de mantelzorger hebben.
2. Mantelzorgers na de interventie verhoogde zelf-effectiviteit en kwaliteit van leven ervaren. Voor het gebruik van Partner in Balans is een licentie nodig. Een licentie heeft een geldigheid van 12 maanden waarbinnen onbeperkt gebruik kan worden gemaakt van alle functionaliteiten van Partner in Balans.
Betaal elk kwartaal achteraf de licenties die in het voorgaande kwartaal geactiveerd zijn.
In de vorm van een pakket van meerdere licenties, eventueel inclusief een coachtraining.
In ontwikkeling
We zijn altijd bezig met het ontwikkelen van nieuwe collecties voor meer doelgroepen voor Partner in Balans. Neem voor de laatste ontwikkelingen contact met ons op.
De online cursus wordt momenteel door diverse zorgorganisaties aangeboden. Wilt u weten of uw zorgorganisatie Partner in Balans al aanbiedt? Neem dan contact met ons op via het formulier.
Waar kan ik de cursus volgen?
Er zijn een aantal zorgorganisaties die de Partner in Balans cursus aanbieden.
Informeer naar de mogelijkheden bij uw casemanager Dementie. Als u graag wilt weten of er zorgorganisaties bij u in de regio zijn die de Partner in Balans cursus aanbieden kunt u contact opnemen met ons.
Wat moet ik doen om Partner in Balans te kunnen gaan gebruiken?
U kunt contact met ons opnemen als u interesse heeft om het programma aan te bieden vanuit uw organisatie.
Welke onderwerpen kan ik bespreken met behulp van Partner in Balans?
Partner in Balans is gericht op verschillende doelgroepen, er is een collectie geschikt gemaakt voor:
Wat heb ik nodig om als coach aan de slag te gaan?
Als uw organisatie Partner in Balans gaat aanbieden krijgt u als zorgprofessional een training aangeboden om Partner in Balans te gebruiken en aan te bieden aan uw cliënten. Aanvullend heeft u een PC, laptop of tablet met werkende internetverbinding nodig om de modules en berichten van uw cliënt in te zien en hier feedback op te geven.
Hoe kan mijn cliënt Partner in Balans gaan gebruiken?
U kunt nagaan bij uw organisatie of er Partner in Balans licenties beschikbaar zijn en of u deze kunt aanbieden aan uw cliënt. Als dit niet het geval is, maar er is wel interesse om Partner in Balans te gaan aanbieden vanuit uw organisatie kunt u contact met ons opnemen.
Waar kan ik in contact komen met andere Partner in Balans coaches om informatie uit te wisselen?
Er is op de website van Alzheimer Nederland een forum met daarbinnen een specifieke sectie voor Partner in Balans. Klik hier om direct naar deze sectie te gaan.
Wat moet ik doen om te zorgen dat Partner in Balans gebruikt kan worden binnen mijn organisatie?
U kunt contact met ons opnemen als u interesse heeft om het programma aan te bieden vanuit uw organisatie.
Wat hebben mijn medewerkers nodig om als coach aan de slag te gaan?
Als uw organisatie Partner in Balans gaat aanbieden krijgen uw medewerkers een training om Partner in Balans te gebruiken en aan te bieden aan hun cliënten. Uw medewerkers hebben een PC, laptop of tablet met werkende internetverbinding nodig om de modules en berichten van hun cliënten in te zien en hier feedback op te geven. Ditzelfde geldt ook voor uw cliënten.
Wat kost Partner in Balans?
Om Partner in Balans te gebruiken is er per partner (mantelzorger) een betaalde licentie nodig. Uw eigen medewerkers krijgen kosteloos toegang tot het paltform. Neem contact met ons op om de mogelijkheden voor uw organisatie te bespreken.